8 timmar senare

God kväll! Kom hem från stallet för kanske en halvtimme sedan och jag är helt slut. Har varit i stallet i nästan 8 timmar. Så kan det gå haha. Jag red ju i alla fall privat på Armani idag. I början tränade jag på att få honom att slappna av och få honom rund och låg. HAn riktigt fin men han blir så peppad och positiv till arbetet så han hoppar nästan omkring haha. Han var nära att springa in i väggen flera gånger för att han bara höll på och busa haha. HAn blir så stark också och jag har inte så mycket att sitta emot med. Men det gick bra tillslut, jag fick jobba med mycket halvhalter och så för att han skulle lyssna på mig. Sen tränade jag även på att rida honom i en högre form och det fungerade bra. Då var jagh även tvungen att träna på att rida med en buren hand, vilket jag har väldigt svårt för. Mina händer vill gärna smyga sig nära magen haha. Dte är något jag måste träna mycket på, men det kändes mycket bättre i slutet när jag väl fick till det och Armani kändes superfin. Sen tränade jag även lite övergångar och en del i förvänd galopp. Så jag hann med en hel del och jag lärde mig väldigt mycket. Det känns som att jag lär mig väldigt mycket av att rida honom. Synd att ingen kunde fota. Men jag får komma ihåg känslan istället.

Sen red jag min vanliga lektion också. Då red jag lilla Casper och det gick sådär. Vi hade markarbete och det var tredje gången i rad som jag gjorde samma övning. Men jag tycker att Casper är väldigt svår att hoppa för han blir så lång över hindret så det känns som att jag inte riktigt får med mig hela honom över hindret. Travarbetet över bommarna gick ändå helt okej, även om det kunde gått bättre. Det sista sprången gick också ganska bra, men annars så gick större delen av lektionen mindre bra. I alla fall om man fokuserar på själva hoppdelen. Dock kändes han ganska fin i formen och så. Men han var duktig ändå. Juste Anna fotade lite också, så dte kanske kommer upp lite bilder från lektionen sen.
Snygga Casper ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0