Veckans ridpass!

hej! Tänkte berätta lite om veckans ridpass. lite sent men bättre sent än aldrig va? Red endast i Tisdags eftersom jag tyvärr var för sjuk för att rida i måndags och sen var jag tvungen att plugga så det var nog lika bra trots allt. I tisdags hade vi markarbete vilket jag brukar tycka är sådär halv kul i vanliga fall, men dte var faktiskt riktigt roligt. Jag red Flugan och han var superduktig trots att han har det lite svårt. dock kändes han mycket stadigare dne här gången och han bar sig själv mycket bättre, vilket var jättekul att känna eftersom det inte gick särskilt bra gången innan. Han har lite problem med att han gärna flyter ut och inte riktigt kan gå rakt och det kändes extra tydligt när vi skulle trava över bommar som låg på en båge. Så jag fick vara noga med att parrera upp med ytterskänkeln för att han inte skulle flyta ut till väggen. Men några bågar kändes riktigt fina. Han lyfte i alla fall bra på benen och de få sprången vi tog kändes också relativt bra. Så lektionen gick faktiskt bra för att vara markarbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0