Gårdagens ridpass

Det blev ett ridpass på Alaska igår. Det var ganska otippat eftersom jag inte ridit honom på väldigt länge och om jag ska vara ärlig var jag inte så taggad innan lektionen heller. Men det ändrades snabbt när jag började rida. HAn var super trevlig att rida och blev riktigt fin när jag väl kom på honom. I uppvärmningen gick det sådär, men i andra galoppen kändes han super. Det var super kul för han blev pigg och glad allt eftersom, så han gjorde lite små glädjeskutt. Vi tränade på bakdelsvändningar och galoppfattningar från skritt. Till en början gick bakdelsvändingarna sådär och han tog inte riktigt min ytterskänkel som han skulle vända för, men efter ett tag gick det bättre. HAn blev supertaggad när vi körde galoppfattningar från skritt så i höger varv slängde han sig iväg i dom flesta fattningarna och fattade fel galopp. I vänster varv gick det bättre. Men jag är nöjd med lektionen för jag fick en bra känsla och han kändes kanonfin! Juste Matilda sa att hon hade fotat några bilder i galoppen på mig igår så vi får se ifall dom kommer upp lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0